پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

بازیکن تیم ملی والیبال: در تیم ملی حق اشتباه ندارم

  • کد خبر: ۱۷۵۱۰۸
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بازیکن تیم ملی والیبال: در تیم ملی حق اشتباه ندارم
بازیکن مشهدی تیم ملی والیبال گفت: بهروز عطایی از من چند فاکتور مشخص در ترکیب تیم‌ملی می‌خواهد و در این فاکتور‌ها هیچ جای اشتباهی برای من وجود ندارد.

در روز‌هایی که فشار بر تیم‌ملی والیبال زیاد است و نظرات مختلفی درباره عملکرد بهروز عطایی و شاگردانش در لیگ‌ملت‌های والیبال مطرح می‌شود، دریافت‌کننده مشهدی باتجربه و ملی‌پوش والیبال می‌گوید از همین هفته آینده آن‌ها در مسیری سخت برای کسب سهمیه المپیک قرار می‌گیرند.

شهروز همایونفرمنش که در دو فصل گذشته لیگ‌برتر همراه شهداب یزد به مقام قهرمانی لیگ دست پیدا کرد، این روز‌ها پس از عملکرد قابل‌قبولش در چند سال گذشته به یکی از مهره‌های قابل اعتماد بهروز عطایی در پست دریافت تبدیل شده است. او پس از نزدیک به شش ماه اردو و مسابقه فرصتی به‌دست آورده است تا چند روزی در مشهد باشد. به همین بهانه به‌سراغ او رفتیم تا از اوضاع‌واحوالش در تیم‌ملی و نظرش درباره اوضاع والیبال خراسان بشنویم. همایونفرمنش اصلی‌ترین هدف خودش و تیم‌ملی را المپیک و جبران لیگ‌ملت‌های والیبال بیان می‌کند.

در ارومیه ژاپن را می‌بریم

دریافت‌کننده مشهدی تیم‌ملی والیبال می‌گوید در جام‌ملت‌های آسیا باید از اعتبار والیبال ایران دفاع کنند. این مسابقات که از ۲۷مرداد تا ۵شهریور به‌میزبانی ایران و شهر ارومیه برگزار می‌شود، به اعتقاد او فرصتی است تا گام مهمی در مسیر کسب سهمیه المپیک و همچنین جبران نتایج لیگ‌ملت‌های والیبال بردارند.

شهروز همایونفرمنش گفت: تیم‌ملی در این اواخر نیاز بسیاری پیدا کرده است تا دوباره با حمایت هواداران به پیروزی دست یابد و خوش‌حالم که قرار است پس از مدت‌ها در ایران و شهر ارومیه به میدان برویم که هواداران پرشوری برای حمایت از تیم‌ملی دارد. موفقیت ما در این رقابت‌ها و کسب عنوان قهرمانی مسیر ما را برای کسب سهمیه المپیک هموار می‌کند، در غیر این صورت کار سختی در لیگ‌ملت‌های سال آینده خواهیم داشت.

همچنین، با قهرمانی در این مسابقات دوباره به جایگاه خود در رنکینگ جهانی برمی‌گردیم. وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه می‌کند: انتقاد‌هایی به تیم‌ملی در جریان لیگ‌ملت‌های والیبال می‌شد که به‌نظرم برخی از آن‌ها منصفانه نبود. قطعا تیم‌ملی جایی است که همه برای موفقیت و یک هدف تلاش می‌کنند و قرار نیست یک فرد یا مشکلات فردی، سلایق شخصی و این‌طور مسائل تأثیرگذار باشد.

در زیرساخت چه پیشرفتی کردیم که در نتیجه هم باید پیشرفت کنیم؟

همایونفرمنش معتقد است ورود چند مربی خارجی در دهه۸۰ و ۹۰ خورشیدی به والیبال ایران در قهرمان‌پروری و کسب نتیجه کمک کرد. او می‌گوید در آن دوره ما در رنکینگ جهانی صعود کردیم، بازی‌های زیبایی از تیم‌ملی می‌دیدیم و چند تیم بزرگ و مطرح هم شکست دادیم، اما آیا واقعا ما برای گذر از این مرحله ابزار و امکانات لازم را داریم تا نتیجه ایدئال را بگیریم؟

وی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: مشکل تیم‌ملی فنی نیست. ما در گذشته مربی خوب خارجی هم روی نیمکت داشتیم، مربیان دیگری هم داشتیم که کار خاصی برای تیم انجام ندادند. در دوره‌ای هم با ولاسکو نتایج خوبی کسب کردیم، ولی با مربیان خارجی دیگر چه نتیجه‌ای داشتیم؟

پس از ولاسکو سایر خارجی‌ها نتوانستند کار او را انجام دهند. قبل او هم مربیان خارجی توانستند زمینه موفقیت ولاسکو و معرفی بازیکنان جدید را فراهم کنند. می‌خواهم این‌گونه بگویم که به‌غیر از دوسه باشگاه حرفه‌ای والیبال، مگر چند سالن استاندارد والیبال در کل کشور داریم؟ تعداد آن‌ها به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. امکانات و اردو‌های آماده‌سازی که قابل مقایسه با هیچ‌کدام از تیم‌های تراز اول والیبال در دنیا نیست. با این وضع قرار است چه نتیجه‌ای کسب کنیم؟ اگر به‌دنبال موفقیت هستیم، باید کار اساسی انجام شود.

برای ادامه موفقیت، جوانان باید در شرایط حرفه‌ای بمانند

همایونفرمنش درباره قهرمانی جوانان می‌گوید: کار بزرگی بود. همه تلاش کردند و در نهایت به افتخاری بزرگ رسیدند. ما در این رده در گذشته هم افتخاراتی کسب کرده بودیم، اما حتما این سؤال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که چرا در بزرگ‌سالان ما به قهرمانی یا چنین افتخاراتی دست پیدا نمی‌کنیم. دلیلش کاملا مشخص است، چون تازه رقابت از این رده آغاز می‌شود.

تا اینجا همه با استعداد و انگیزه و تلاش می‌رسند، پس از این است که بازیکن باید زندگی و تمرین حرفه‌ای داشته باشد و تیم‌ملی و فدراسیون او را کنترل کنند. وی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: با بازیکن مستعد که قرار است روزی در ترکیب تیم‌ملی افتخارآفرینی کند، چه می‌کنیم؟ بازیکن خودش را گم می‌کند، از زندگی حرفه‌ا‌ی دور می‌شود، در طرف دیگر هم برای او نه انگیزه و نه شرایط زندگی حرفه‌ای ایجاد می‌کنیم.

مشهد ظرفیت حضور در لیگ برتر والیبال را دارد

او درباره وضعیت والیبال در مشهد اظهار کرد: همه می‌دانند من به حضور در مشهد و بازی در تیم‌های مشهدی علاقه‌ای خاص دارم و فکر می‌کنم هواداران مشهدی می‌دانند هر سال در مشهد بودم و با تعصب و تلاش زیاد به میدان رفتم، اما آخر هر سال چه شد؟ چرا ما در مشهد باید همیشه حاشیه داشته باشیم؟ چرا شهری مهم در کشور ما که اتفاقا استعداد‌های والیبالی زیادی هم دارد، یک سالن مناسب برای والیبال ندارد؟ چرا هیچ باشگاه و اسپانسری در والیبال مشهد ماندگار نشده است؟

این‌ها همه سؤالاتی است که مانع این می‌شود بتوانم در مشهد بازی کنم، چون اینجا باید به هزار چیز دیگر به غیر از والیبال فکر کنم. بااین‌حال، هیچ موقع نمی‌توانم خاطرات بازی در مشهد، حضور رفقایم در سالن یا بودن در شهر خودم را در ذهنم کم‌رنگ کنم. امیدوارم روزی شرایط این رشته و کلا ورزش در شهر مشهد بهتر پیش برود تا شاید در والیبال یا چند رشته دیگر بتوانیم افتخارآفرینی کنیم. برای شهر مشهد، اما فعلا در همه رشته‌های پرطرف‌دار سرنوشت مشخصی نداریم.

هماهنگی با برنامه‌های عطایی در تیم ملی

دریافت‌کننده ملی‌پوش تیم شهداب یزد می‌گوید: بهروز عطایی، سرمربی تیم‌ملی، از من چند فاکتور مشخص در ترکیب تیم‌ملی می‌خواهد و در این فاکتور‌ها هیچ جای اشتباهی برای من وجود ندارد، یعنی در لحظات حضورم در زمین برای گرفتن نتیجه نباید اشتباه کنم و برای همین تلاشم را می‌کنم که تمرکز لازم را داشته باشم.

وی ادامه داد: شرایط سنی من به‌گونه‌ای نیست که هیجان‌زده شوم یا بیرون یا داخل زمین و روز مسابقه یا تمرین کار خاصی انجام دهم. من فقط به والیبال و بهره‌وری از این فرصت برای بهترین عملکرد فکر می‌کنم. دراین‌راستا، شاید اوایل حضورم کمی مشکل داشتم، اما رفته‌رفته هم با بازیکنان و هم با برنامه‌های بهروز عطایی هماهنگ شدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->